De kinderen hebben in tweetallen of drietallen gewerkt aan een dierentuinverblijf. Eerst bedenken wat voor leefomgeving het dier nodig zou hebben: bewegingsbehoefte, schuil/slaapplek, water/gras/rotsen/zand, soort voedsel enz. Maar ook nadenken over vanaf waar de bezoekers de dieren veilig kunnen bekijken.
Er was allerlei materiaal waarmee ze het verblijf konden vormgeven. Bij groep was er de extra opdracht: er moest een beweegbaar onderdeel in het verblijf zijn. Bij groep 6 maakten sommigen ook iets dat kon bewegen, o.a. een maki die aan een tokkelbaan heen en weer kon.
 image00008
        image00008
     image00009
        image00009
     image00007
        image00007
     image00010
        image00010
     image00005
        image00005
     image00015
        image00015
     image00006
        image00006
     image00011
        image00011
     image00014
        image00014
     image00013
        image00013
     image00002
        image00002